Türkiye Belediyeler Birliği’nden edindiğimiz bilgiye göre; özellikle büyük kentlerimizde ticarî taksilerin, yolcu almak için park yasağı olan yerlere park ederek bekleme yapmaları veya aynı amaçla trafikte seyir halinde bulunmalarının önüne geçerek şehir içi trafiğini rahatlatmak ve buna ilaveten gereksiz enerji sarfiyatının da önüne geçmek için Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na başvurulmuş ve “134” kısa numaralı hat “Alo Taksi” adıyla kullanılmak üzere 2015/DK-YED/226 sayılı Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu kararıyla Birlik adına tahsis edilmiş. Birlik tarafından yayımlanan açıklamanın devamında;
“Belediye sınırları içindeki ticarî taksilerin tek merkezden yönetilmesini sağlamak amacıyla belediyelerimiz tarafından taksi yönetim merkezi ve çağrı merkezleri kurulabileceği düşünülmüş ve sistemin hayata geçmesi ile birlikte Ulaşımda Enerji Verimliliğinin Artırılmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelikle verilen görevlerin de yerine getirilmesi hedeflenmiştir.
Konu ile ilgili İstanbul da yapılan bir çalışmada ticari taksilerin günlük ortalama 35 yolcu aldığı ve 80,00 TLlik yakıt tüketimi yaptığı tespit edilmiş; taksi çağrılarının 2/3ünün durak telefonları kullanılarak yapıldığı dikkate alındığında günlük ortalama 200.000in üzerinde çağrı yapıldığı anlaşılmıştır.” ifadelerine yer verilmiştir.