19 kavşak akıllı sistemle birbirine bağlanacak. Temmuz ayı sonunda tamamlanması planlanan çalışmayla %35-40 oranında iyileşme hedefleniyor. Tokat’ta Trafik sorunu, nedenleri, çözüm önerileri ile ilgili Tokat Belediyesi tarafından bu zamana kadar yapılan trafik iyileştirme çalışmaları ve ihalesi yapılan Akıllı Trafik Kontrol Sistemi ve Kavşak düzenleme çalışmaları ile ilgili bilgilendirme toplantısı yapıldı. Tokat Belediye Başkanı Eyüp Eroğlu, Belediye yetkilileri ve ihaleyi alan firma yetkililerinin hazır bulunduğu toplantıda Tokat’ın trafik sorununa çözüm yolları konuşuldu. Yaklaşık 4 buçuk yılını tamamlayan Tokat Belediye Başkanı Eyüp Eroğlu, göreve ilk geldiği günden beri trafik konusunun hep gündeme geldiğini ifade ederek her yıl anket yaptırdıklarını ve ‘Şehrinizin en önemli sorunu nedir’ sorusuna en başta trafik, otopark, toplu taşıma ve ulaşım cevaplarının verildiğini söyledi. Trafik, işsizlik, ulaşım ve altyapı gibi konuların hemen hemen tüm belediyelerin sorunu olduğunu söyleyen Başkan Eroğlu, ilk göreve geldiklerinde trafikle ilgili bazı çalışmalar yaptıklarını, 2 yeni otopark yaptıklarını önümüzdeki süreçte önemsedikleri trafik konusunda daha üst düzey çalışmalar yapacaklarını belirtti.
Tokat’ta trafik sorunu nedenlerini 7 başlıkta ele alan Başkan Eroğlu, “6 bin yıllık tarihi bir kentin coğrafi olarak iki dağın arasında olması birkaç sıfır geriden başlamamıza sebep oluyor. Kent merkezimizin tarihi eserlerle çevrili olması, tescilli alanların yol genişletme çalışmalarına engel teşkil etmesi de belimizi büken bir başka neden. Özellikle GOP Bulvarında bütün resmi kurumların , bankalar ve ticaret faaliyetlerinin odak merkezi olması, insanları da bu cadde üzerinde trafik seyri yapmasına netice kılmakta. Şehrin 5’te 3’lük bölümü Karşıyaka bölgesinde olmasına rağmen işyerleri, ticarethanelerin şehir merkezinde olması, oradaki nüfusun her sabah merkeze her akşam Karşıyaka bölgesine gitmesi trafikte problem teşkil ediyor. Yine özel otomobil kullanımı yoğun. ‘Tokat kişi başı düşen araç sayısı bakımından önde olan illerden’ diye bir algı var. Ama Türkiye’de, her bin kişinin 285’i araç sahibi iken Tokat’ta bu oran 289. Yani baktığınızda ortalamada olduğunu görüyoruz. Bence tam tersi araç kullanan çok Toplu taşımayı çok kullanan yok. Veya yaya şeklinde seyreden yok. Trafiği taşıyacak yeni bulvar ve caddelerin açılması konusu var. Bu da önemli Bu olmadığı için Behzat ve Gaziosmanpaşa Bulvarında sıkışan bir trafik seyretmekte. Çevreyoluna hızlı bir şekilde ulaşmamız lazım. Oraya ulaştıracak akslarımız da çok yok” dedi.
Yol Genişletme Çalışmalarını Anlattı
Çözüme yönelik bu zamana kadar yapılan çalışmalardan bahseden Başkan Eroğlu, GOP Bulvarında ana cadde üzerindeki bariyerleri halk oylaması ile 2014 yılı sonunda kaldırdıklarını, caddeye açılan yan yollardan karşıya geçişlerin kapatılması, otoparklanma sonucunda uzun süreli araç parklarında çift sıra park için parkomat uygulaması yaptıklarını, Behzat’tan Kemerköprü’ye olan yolu tamamen açtıklarını söyledi. Behzat Deresi üzerinde bazı kavşakları iptal ettiklerini, oralardaki dönüşleri kapattıklarını söyleyen Eroğlu, Garipler Camii önünden geçen Süreyya Hoca Caddesinde 4 tane binayı kamulaştırdıklarını, 2 bina için kamulaştırma çalışmasının sürdüğünü ve o yolu da genişletme çalışması yaptıklarını bildirdi.
“Tramvay Şuan Tokat İçin Bir Hayal”
Behzat deresinin üstünün tamamen kapatılmasının yasak olduğunu, ara ara kapatılmasına DSİ’nin ancak müsaade ettiğini söyleyen Başkan Eroğlu, o yolu genişleterek 2-3 şeritli yol yapmanın mümkün olmadığını ifade etti. Raylı sistem konusunda ise Eroğlu, “Hafif Raylı sistem Tokat’a olabilir mi diye baktık. Nüfus sayımız buna yetmiyor. Zira kişi başı günde 25 bin kişi kullanıyor bizim toplu taşıma araçlarımızı. Tramvayın rantabıl olması için günde en az 200 bin yolcudan bahsediliyor. Yani 24 saat olsa 240 bin, 16 saat olsa 160 bin yani her gün 160 bin insanın hafif raylıya binmesi lazım ki rantabıl ve sürdürülebilir olsun. Bizim nüfusumuz ancak o kadar. Çevre illere baktığımızda merkez olarak bizim 3 katı nüfusumuza sahip Sivas’ta yok, Çorum’da yok. Yanı başımızda bir tek Kayseri’de var. Trabzon büyükşehir olmasına rağmen orada yok. Tramvay şuan Tokat için ne yazık ki bir hayal. Ama hayalleri de gerçekleşir mi gerçekleşir. Önümüzdeki yıllarda olabilir.” Diye konuştu.
NİKSARYOLU KAVŞAĞINA ALT GEÇİT OLMUYOR
Niksar Yolu’na alt geçit konusunda ise Eroğlu, “Bizden önce Adnan Çiçek Bey çalıştı, hem biz çalıştık. Ne yazık ki sığdıramadık. Zira alt geçitlerde 4 şerit, birer tane de yan şerit toplam 6 şerit yapar. Bir şerit 2 buçuk metre olsa 15 metre yapar. Bizim caddemiz 12 metre. Yani 3 metre daha fazla cadde lazım ki alt geçiti sığdırabilesiniz. Tek gidiş, tek geliş bir alt geçit ise asla trafiği çözmediği gibi, sorun teşkil edeceğinden yapamadık” dedi.
“Şehre Yeni Bulvarlar Kazandırılması Gerekiyor”
Şehre 2 tane daha yeni bulvar kazandırılması gerektiğini söyleyen Tokat Belediye Başkanı Eyüp Eroğlu, “GOP Bulvarı, Behzat Bulvarı, GOP Bulvarının hemen üzerinde bir bulvar oluşturabilmek ve aynı şekilde Behzat Bulvarı üzerinde bir bulvar oluşturabilmek. Devlet Hastanesi arkasından Kemer Mahallesine kadar ya da Çay mahallesinden Topçubağına kadarki kısımda böyle bir yol açmayı düşündüğümüzde karşımıza yaklaşık bin civarında konut ortaya çıkıyor. Bütün binaları kamulaştırmanız lazım. Buna belediyenin 2-3 yıllık bütçesi yetmez. Kentsel dönüşümle ancak yapılabilir. Buradaki 6-7 mahalleyi kentsel dönüşüm içerisine alıp geniş yollar bırakmak. Bu da zaman alan bir konu ki bunla ilgili de çalışmalarımız var. Ama bu 2 yıl mı sürer, 5 yıl mı sürer. Kentsel dönüşüm ha deyince olacak bir konu değil.” dedi.
Otopark Sayısının Artması Şart
Alternatif olarak Kalenin arkasından Bedesten üzerinden Sivas’a doğru bir yol verilebilir mi diye topografi çalışmaları yapıldığını söyleyen Başkan Eroğlu, çalışmanın sürdüğünü, Çay Mahallesinden Uzunburun’a varmadan ekstra bir yol açılabilir mi diye bunu da araştırdıklarını söyledi. Eroğlu kısa vadede şehrin belli noktalarına yeni otoparklar yapılması gerektiğini de ifade ederken Kız Meslek Lisesi’ni taşıyarak o bölgede tarihi eserlerin önünü açıp meydan oluşturarak altını otoparka dönüştürmeyi bir proje olarak düşündüklerini belirtti. Cumhuriyet Meydanı altının da otopark olarak şehre kazandırılmasının önemli olduğunu söyleyen Eroğlu, turistlerin tur otobüslerinin Cumhuriyet meydanında parklandırılarak tarihi mekânlar gezdirildiğinde turizme de katkı sunacağını söyledi.
Ercis Otoparkı Belediye Üzerinden Halka Açılabilir
Ercis otoparkın da şehre kazandırılması noktasında sahipleriyle görüşme yaparak orayı da belediye üzerinden halka açmayı önemsediklerini söyleyen Eroğlu, otopark sahiplerinin geçtiğimiz aylarda dilekçe ile belediye tarafından alınması yönünde bir talep olduğunu belirtti.
19 KAVŞAK AKILLI SİSTEMLE BAĞLANACAK
Kısa vadede ise bir ihaleye çıktıklarını ve ihale sonucunda Denizli’de bir firmanın kazandığını duyuran Başkan Eroğlu, ihale içeriğiyle ilgili, “Akıllı Trafik sistemini Tokat’a getiriyoruz. 3 yıl önce Niksar Yolu kavşağında Akıllı Kavşak uygulamasını denemiştik. Fakat 1 tane kavşakta çözüm alamadık. Yüzde 5-10’da olsa bir faydası oldu ama yeterli olmadı ve dedik ki Tokat’ta kaç kavşak var hangilerinde problem var. Bu kavşakların tamamını birbirine bağlayarak tamamen bir akılla yöneterek böylece Akıllı Trafik sistemini Tokat’a getirelim dedik. Şuanda toplam 19 kavşağımızı birbirine bağlıyoruz. Hepsini Akıllı Trafik sistemiyle yöneteceğiz. İhale bitti. Sözleşmeyi imzaladık. Önümüzdeki birkaç hafta içerisinde ekipler çalışmaya başlayacak. İnşallah Temmuz sonuna kadar biter diye düşünüyoruz. Temmuz sonuna kadar sistemi devreye sokacağız. Ve bu sistemin kontrolünü de sağlıyoruz. 70-80 metrekare bir odada görevlisi olan ve tüm kavşakların kameralar ile takip edildiği, nasıl bir akış yapıldığının kayıta alındığı bir Akıllı Trafik Sistemi Merkezi de kuruyoruz. Belli kavşaklarda geometrik şekilleri kaldıracağız. İşaretlemelerle trafiğin akışını hızlandıracağız. Kısa vadede böylece Tokat’ın trafiğine neşteri vurmuş oluyoruz. Bu çalışmayla yüzde 35-40 oranında iyileşme sağlayacağı garantisiyle biz bu işe başlıyoruz. Trafik problemi Tokat’ta 100 ise 35’ini çözeceğiz. Orta ve uzun vadeli çalışmalarda da bu oranı yükselteceğiz” dedi.